Son günlerde Greenpeace'in bir raporu sonucu özellikle sosyal medyada kıyamet koptu. "Zara bizi zehirliyor" temalı tweetler, blog postlar, yazılar her yerdeydi. Ama aslında olay Zara'nın üzerine kalmasına rağmen, tek suçlu Zara değil.
Calvin Klein test edilen markalarının %88'i ile 1. sırada. İkinci sıra %82 ile Levi's'ta. Üçüncü sıradaki %70'lik azımsanamayacak yüzdesi ile Zara, büyük olmanın cefasını çekiyor. En bilinen ve en çok satılan markalardan olduğu için Zara üzerinden başlatılan kampanyanın yankıları sürmeye devam edecek gibi görünüyor.
Çalışmanın özünde şu yatıyor: her markadan alınan numuneler toksik atıklar bakımından inceleniyor. Genel olarak incelenen bu ürünlerin yapımı, yıkaması, dağıtımı aşamasında kansere sebebiyet veren kimyasalların varlığı inceleniyor. Greepeace'in isteği bu kimyasalların kullanımının durdurulması ve markaların oyunlarını daha açık oynaması. Kampanya detaylarına ulaşmak için Greenpeace sayfasını inceleyebilirsiniz.
2 yorum:
kampanyayı duyurup takipçilerinizin de haberdar olmasını sağladığınız için sizi tebrik ederim. Çoğu blogger ve dergi reklam kaygısıyla uzak duruyor.
Bilgilendirme icin çok teşekkürler. Zara cocuk da aynı kapsamdadir sanırım. Alışveriş yaparken daha dikkatli olmamız gerekiyor. Özellikle cocuk kıyafetleri seçerken.
Yorum Gönder