11 Ocak 2012 Çarşamba

Bir Sabır Taşı Olarak Sanatçı - Guy Laramee

Her zaman modadan bahsedecek değiliz. Biraz da görsel olarak ilham veren, ufkumuzu açan sanatçılardan bahsedelim dedim. Guy Laramee’yi ben yeni keşfettim. Kendisi yeni yeni gündeme gelen, özellikle internette görselleri çok paylaşılan kitap oyma sanatının en ilginç örneklerini veren sanatçılardan birisi.

Artık kullanılmayan eski ansiklopedileri, sinir bozucu bir sabırla oyarak doğa görüntülerine ya da harabelere çeviren Laramee, işlerinin aslında bu kullanılmayan bilgi dağlarının, harabe ya da dağ, tepe görüntülerinden daha iyi bir şeye dönüştürülemeyeceklerini düşünmesinden ortaya çıktığını söylüyor. 

Bu bilgi yığınları, üzerlerinde çok çalışılarak, günler harcanarak yine eskiden oldukları şeye, yığınlara dönüşüyorlar. Aslında son derece ironik bir yaklaşım olarak görünebilir ama aynı zamanda düşündürücü de… Hepsinden öte, sanat eleştirmeni değilim ama, üzerinde çok zaman harcanmış ve bir zanaatkarlık isteyen bu tip eserler bazı “modern sanat!!” eserlerinin yanında daha değerli ve en azından estetik görünüyor. 

3 yorum:

Bengi dedi ki...

felsefeside, eserleride supermis.boyle farkli konulardada bilgilendirdigin icin tesekkurler didem!!!!

Didem Antebi dedi ki...

sevgili bengi,ben teşşeküür ederim:)

lulu's life dedi ki...

nefis bir fikir.. cok iyi bir calisma.. Bayildim tum gorsellere.. tesekkurler paylasimin icin ! ;)